SIV - Simulated Incident in Flight
(Symulowane zdarzenie w locie)
Dla kogo?
- dla pilotów PP i PPG słabo znających latanie w turbulencjach
- dla ambitnych pilotów tandemów, akrobatów i zawodników
- dla pilotów z pewnym doświadczeniem
- potrafiącym latać na holu i samodzielnie wylądować
Co daje SIV?
- poznanie reakcji skrzydła w locie w warunkach kontrolowanych
- uczy wyjścia z trudnych sytuacji w locie
- buduje zaufanie do nowego skrzydła
- uczy technik bezpiecznego powrotu na ziemię
- wejście na wyższy poziom pilotażu
W programie:
- duże uszy
- duże uszy na speedzie
- przeciągnięcie taśmami B (B-stall)
- podwinięcie czołowe (Frontstall)
- podwinięcie czołowe na speedzie
- podwinięcie jednostronne (Klapa)
- podwinięcie jednostronne na speedzie
- unik antykolizyjny (Emergency turn)
- spirala z nagłym wyjściem na zadany kierunek
- korkociąg – Negatywka
- pełne przeciągnięcie (fullstall)
- Wingover i SAT - dla bardziej doświadczonych
- użycie spadochronu ratunkowego (fakultatywne)
Chcesz poprawić swoje bezpieczeństwo w lataniu?
Masz świadomość potrzeby samorozwoju?
Chcesz poznać reakcje swojego skrzydła
w warunkach kontrolowanych?
Chcesz doskonalić umiejętności radzenia sobie
w trudnych sytuacjach?
Chcesz przywrócić zaufanie do swojego skrzydła
i podnieść pewność siebie?
Oczekujesz indywidualnego podejścia
i dobór programu do poziomu swojego zaawansowania?
Jeśli Twoja odpowiedzią
na powyższe pytania
jest TAK! - nie zwlekaj,
liczba miejsc jest ograniczona.
Program kursu jest dostosowywany indywidualnie do każdego pilota.
Na czym polega SIV w Ustce?
Cel
Zrozumienie reakcji skrzydła w locie.
Nauka wyjścia z trudnych sytuacji.
Budowa zaufania do nowego skrzydła
Nauka technik bezpiecznego powrotu się na ziemię.
Sprzęt
Paralotnia – wymagany jest sprzęt latający sprawny technicznie, zaleca się by skrzydło posiadało ważne dopuszczenie do lotu.
Spadochron ratunkowy SIP – spadochron powinien być prawidłowo (zgodnie z zaleceniami producenta) połączony z taśmami uprzęży. Spadochron powinien być przełożony nie później niż 12 miesięcy przed szkoleniem SIV. W razie braku przełożenia można tę obsługę wykonać na miejscu po uzgodnieniu.
Radio – każdy uczestnik powinien posiadać sprawne radio z systemem nagłośnienia w kasku lub douszny. Radioodbiornik będzie zabezpieczony przed wodą przez obsługę szkolenia.
Co obejmuje szkolenie?
Zaczynamy od omówienia poszczególnych figur i sytuacji niebezpiecznych z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i preferencji uczestników szkolenia. Układamy plan działania dla każdego uczestnika indywidualnie. Przygotowujemy się do holu nad wodą z omówieniem warunków bezpieczeństwa i zagrożeń w takich lotach, przypominamy zasady użycia SIP i lądowania na lądzie i w wodzie. Tę część szkolenia prowadzimy w oparciu o filmy i pomoce naukowe.
W części praktycznej staramy się zrealizować 3-4 loty uwzględniając warunki wiatrowe i stan morza (falowanie). Każdy pilot przed lotem zostanie poinstruowany o zadaniach do wykonania, będzie otrzymywał instrukcje w czasie startu, holu i po wyczepieniu. Będzie obserwowany z łodzi ratowniczej i stale instruowany z lądu przez instruktora. Po locie, na gorąco, lot i wykonane zadanie zostanie omówione. Materiał filmowy z nagrania będzie podstawą do późniejszych analiz.
Zapewniamy:
- łódź holowniczą z wyciągarką Parawinch G8
- hole do wysokości 1000 metrów nad powierzchnię morza
-doświadczonego sternika motorowodnego na łodzi oraz doświadczonego operatora wyciągarki
- instruktora na lądzie
- dyżurującego ratownika
- automatyczną kamizelkę ratunkową
- zabezpieczenie radia przed zamoczeniem
- dokumentację wideo (do wglądu)
- certyfikat ukończenia szkolenia SIV Ustka
Wymagania od uczestnika szkolenia:
- świadectwo kwalifikacji PP i przeszkolenia w lotach za holem H, ważne ubezpieczenie OC
- posiadania sprawnego skrzydła, uprzęży, spadochronu zapasowego, kasku, wyczepu do holowania i radia
- praktyki w startach za holem (co najmniej 30 startów)
Terminy i ceny
Szkolenie odbywa się w małych grupach do 6 osób. W przypadku mniejszej liczby osób koszty będą obliczane jak dla grupy 6-cio osobowej.
Grupy zorganizowane mogą umawiać się także indywidualnie. Grupa indywidualna może liczyć mniej niż 6 osób, jednak cena zawsze jest kalkulowana jak dla 6 osób.
Gdzie odbywa się trening SIV Ustka?
Szkolenia odbywają się na plaży zachodniej w Ustce lub na innych akwenach (w zależności od pory roku i warunków meteorologicznych). Starty przy wiatrach z kierunków W, NW, N, NE i w bezwietrzu.
Koszt szkolenia 2 dniowego 1200 PLN. Wymagany udział do 6 osób na jednym szkoleniu. Zorganizowane grupy mniejsze niż 6 osób będą opłacać jak za 6 osób. Przed szkoleniem wymagana jest rezerwacja w postaci zaliczki 500 PLN.
Waldek
502761010